Samurai Champloo

Mostanság elhanyagoltam kicsit a blogot, de most már igyekszem rendszeresebben írni, úgy is sok sorozatról akarok még szót ejteni. És ha már úgy is most fejeztem be a Samurai Champloot, akkor előbb essen szó erről.

SC

Sok jót olvastam már korábban is erről az animeról, és nem hiába, tényleg nagyon jó. Pár nap alatt ki is végeztem.

A történet arról szól, hogy 3 főhősünk útra kel, hogy megkeressék a napraforgó illatú szamurájt. Vagyis eredetileg ez csak Fuu célja, de mivel egyedül fél nekivágni az útnak, ezért szerez maga mellé két igen erős testőrt. Az egyik Mugen, aki vadabb jellem, imád harcolni, nagyon meggondolatlan. A másik Jin, aki viszont Mugen szinte pontos ellentéte, visszafogott, nyugodt rounin. Útjuk során sokféle emberrel találkoznak, veszélyes és vicces helyzetbe egyaránt kerülnek, és folyamatos harcot folytatnak a kajaszerzésért. 😀
Én személy szerint imádtam mindhárom főszereplőt. Érdekes volt látni, hogy ilyen különbözőek, de mégis milyen jól kijönnek. Főleg a fiúknál volt ez poén, hogy bár tűz és víz a kettő, de mégis sokszor nagyon egyre járt az agyuk.

A megvalósítás érdekes keverék volt. Mielőtt belekezdtem, kicsit féltem, mikor olvastam valahol a hip-hop kifejezést, mivel ez a műfaj kicsit távolabb áll tőlem. (Meg akarva akaratlanul is az Afro samurai ugrott be, ahol ennek az elemnek a belekeverése nem igazán jött be. Bár ott maga a sztori, a szereplők együttesen volt szörnyű.) De végül itt jól sült el. Ehhez kapcsolódóan egyik kedvenc jelenetem, mikor a baseball-os epizódban Mugen breakelve dobta a labdát, vagyis próbálta XD, de utána mégis úgy döntött, hogy “normálisan” dob.

Komolyság és poén is megfelelő arányban volt benne. Poénok különösen bejöttek, nem voltak bénák vagy erőltettek. (Na jó, a zombis rész kicsit fura volt. XD)
A grafika is tetszett, illett az animehoz. Bár az biztos, hogy érdemes besötétíteni a szobát, miközben nézi az ember, mert sok az esti jelenet, amiből nem sok látszik világosban.
A zenék engem nem igazán fogtak meg, OP-ot, ED-et általában át is pörgettem.

Szinkronok nagyon tetszettek. Fuu seiyuu-ját még Nodameként szerettem meg nagyon. Mugennek Nakai Kazuya fergeteges volt, imádom annak a hapsinak a hangját. 😀 (Amit Gintama-s Hijikataként is leművel. XD ) És Jin hangja is nagyon tetszett. Nagy kár, hogy az a seiyuu alig szerepel valamiben, pedig nagyon kellemes a hangja.

Örültem, hogy kerek volt a sztori, kaptunk választ mindenre, és a befejezés is tetszett. Különösen az, hogy a legvége olyan könnyed volt, ahogy elváltak az útjaik. Csak simán elköszöntek, és elindultak más-más irányba. ^^ És itt tényleg azt éreztem mikor mondták, hogy még majd találkoznak, hogy tényleg fognak is. 😀

Összegezve nagyon jó kis sorozat volt. Egy érdekes, kalandos, szamurájos történet egyedi stílusban tálalva. Csak ajánlani tudom annak, aki még nem látta. Nálam kiérdemelte a 9 pontot. 🙂

4 Responses to “Samurai Champloo”


  1. 1 Leara június 21, 2010 - 7:55 du.

    Örülök, hogy tetszett :). Nekem az egyik kedvenc szamurájos sorozatom, hangulatilag nagyon eltalálták :D… és előzetes félelmem szerencsére nem teljesült be: nem zavart a hip-hopos stílus^^.

  2. 2 kdanni június 23, 2010 - 10:27 du.

    Én vagyok egyedül aki mindig végignézte az op-t. Zeneileg nekem se a kedvencem, de képileg a kedvencem mikor Mugen mögött megjelennek a kakasok, Jin mögött meg a halak. Egyszerre jellemzi a személyiségük és harci stílusuk, ez nekem mindig olyan jól megalapozta a részek hangulatát.
    Az ed-k viszont mind a kedvenceim, a 17 epizód végi meg az abszolút kedvencem. Nagyon jól lezárja az előtte lévő két részt.
    A betétek közül meg a kedvencem ami Mugen pokolban tett látogatása közben szólt és Sara ének, mondjuk lehet hogy azok nem csak a zenei értékük miatt. 😀

    • 3 nikici június 23, 2010 - 10:57 du.

      Sara éneke nekem is tetszik, szép nagyon. 🙂
      Meg a 17. rész végén lévő ED is jó, azt végignéztem mikor néztem. Tényleg szépen lezárja azt a történetet.

  3. 4 Brixxxxy március 10, 2013 - 11:03 de.

    Ez egy eszméletlenül jó sorozat 😀 tegnap néztem végig 😀 nagyon tetszett, hogy kidolgozták a mozgásokat a harcjeleneteknél 😀 és jók a karakterek, szóval nagy kedvenc 😛


Vélemény, hozzászólás?

